Tsjaad
Onderwerp
Unité 27: Inoefenen woordenschat en grammaire
Werkvorm
Keuzebord
Timing
25 min
Lesdoelen
- De leerlingen kunnen hun eigen niveau Frans inschatten.
Niet alle leerlingen behalen alle doelen aangezien elke opdracht een ander doel heeft.
- De leerlingen kunnen de Franse tekst luidop lezen.
- De leerlingen kunnen de Franse tekst samenvatten.
- De leerlingen kunnen informatie uit de Franse tekst vinden.
- De leerlingen kunnen verkregen Nederlandse zinnen terugvinden in een Franse tekst.
- De leerlingen kunnen een Franse tekst schrijven met als voorbeeld de verkregen Franse tekst.
Bronnen
Algemene bronnen :
De Lombaert, A. (2005a). Mijn eerste grote atlas van de dieren. Edegem, België: Parasol.
De Lombaert, A. (2005b). Mijn eerste grote atlas van de wereld. Edegem, België: Parasol.
Dubois, M., Hilden, K., & Price, J. (z.d.). Encyclopedie van alle landen. Tielt, België: Lanoo.
Pixabay. (z.d.). Geraadpleegd op 5 mei 2020, van https://pixabay.com
Royalty Free Music by Bensound | Stock Music. (z.d.). Geraadpleegd op 15 mei 2020, van https://www.bensound.com/
Specifieke bronnen
Livre en cahier ‘Eventail-junior En action 6’
Materiaal
Bordplan
Opdracht Je cherche dans le texte
Opdracht Je réponse
Kamelen
Filmpje
Blaadje uit reisdagboek
Badge Charlotte
Lesverloop
De leerlingen maken kennis met Tsjaad.
De leerlingen maken een taaltaak met de woordenschat en grammaire.
Bijlagen
Video van het land
Badge van Charlotte de gids
Verbetersleutels vind je onder het tabblad 'algemeen' en dan 'verbetersleutels' of door op de knop te klikken.
Maak jouw eigen website met JouwWeb