Trinidad en Tobago

Onderwerp

Breuken delen door natuurlijke getallen

Werkvorm

werkblaadjes

Timing

 50 min


Lesdoelen

  • Leerlingen kunnen verworven kennis gebruik voor het zelfstandig inoefenen.
  • De leerlingen kunnen breuken delen door een natuurlijk getal.

Bronnen

Algemene bronnen:

De Lombaert, A. (2005a). Mijn eerste grote atlas van de dieren. Edegem, België: Parasol.

De Lombaert, A. (2005b). Mijn eerste grote atlas van de wereld. Edegem, België: Parasol.

Dubois, M., Hilden, K., & Price, J. (z.d.). Encyclopedie van alle landen. Tielt, België: Lanoo.

Pixabay. (z.d.). Geraadpleegd op 5 mei 2020, van https://pixabay.com

Royalty Free Music by Bensound | Stock Music. (z.d.). Geraadpleegd op 15 mei 2020, van https://www.bensound.com/

Algemene bron wiskunde:

Werkboek Reken Maar

 

Specifieke bronnen:

Demografie van Trinidad en Tobago - Demographics of Trinidad and Tobago. (z.d.). Geraadpleegd op 12 mei 2020, van https://nl.qwe.wiki/wiki/Demographics_of_Trinidad_and_Tobago#Mixed_ethnicity

Materiaal

Werkblaadjes

  • laag niveau
  • basisniveau
  • hoog niveau

Verbetersleutels.

Filmpje

Blaadje uit reisdagboek

Badge Charlotte

(Doos uit Bosnië-Herzegovina)


Lesverloop

De leerlingen krijgen informatie over Trinidad en Tobago

De leerlingen leren een breuk delen door een natuurlijk getal.

  • De teller kan je delen door de deler.
    • schematisch
    • abstract
  • De teller kan je niet delen door de teller.
    • schematisch
    • abstract

De leerlingen verwerken de informatie zelfstandig via een werkblaadje

  • Oefeningen
  • Rekenverhalen

Bijlagen

Uitgeschreven lesvoorbereiding

Video van het land

Badge van Charlotte de gids


Blaadje uit het reisdagboek


Maak jouw eigen website met JouwWeb