Trinidad en Tobago
Onderwerp
Breuken delen door natuurlijke getallen
Werkvorm
werkblaadjes
Timing
50 min
Lesdoelen
- Leerlingen kunnen verworven kennis gebruik voor het zelfstandig inoefenen.
- De leerlingen kunnen breuken delen door een natuurlijk getal.
Bronnen
Algemene bronnen:
De Lombaert, A. (2005a). Mijn eerste grote atlas van de dieren. Edegem, België: Parasol.
De Lombaert, A. (2005b). Mijn eerste grote atlas van de wereld. Edegem, België: Parasol.
Dubois, M., Hilden, K., & Price, J. (z.d.). Encyclopedie van alle landen. Tielt, België: Lanoo.
Pixabay. (z.d.). Geraadpleegd op 5 mei 2020, van https://pixabay.com
Royalty Free Music by Bensound | Stock Music. (z.d.). Geraadpleegd op 15 mei 2020, van https://www.bensound.com/
Algemene bron wiskunde:
Werkboek Reken Maar
Specifieke bronnen:
Demografie van Trinidad en Tobago - Demographics of Trinidad and Tobago. (z.d.). Geraadpleegd op 12 mei 2020, van https://nl.qwe.wiki/wiki/Demographics_of_Trinidad_and_Tobago#Mixed_ethnicity
Materiaal
Werkblaadjes
- laag niveau
- basisniveau
- hoog niveau
Verbetersleutels.
Filmpje
Blaadje uit reisdagboek
Badge Charlotte
(Doos uit Bosnië-Herzegovina)
Lesverloop
De leerlingen krijgen informatie over Trinidad en Tobago
De leerlingen leren een breuk delen door een natuurlijk getal.
- De teller kan je delen door de deler.
- schematisch
- abstract
- De teller kan je niet delen door de teller.
- schematisch
- abstract
De leerlingen verwerken de informatie zelfstandig via een werkblaadje
- Oefeningen
- Rekenverhalen
Bijlagen
Video van het land
Badge van Charlotte de gids
Maak jouw eigen website met JouwWeb